MID SEASON SALE до -30%! Купувайте топ продукти на още по-ниски цени. ПРОВЕРЕТЕ
Търсене...

Американските марки и авангардния NYC стил

7 min.

Едно е абсолютно сигурно в света на модата: Седмицата на модата в Париж, която е най-важната закриваща модните дефилета седмица за мода. Копенхаген от своя страна е известен с най-добре облечените инфлуенсъри, а Америка в модно отношение е вдъхновена от идеите на марки като Томи Хилфигър, Калвин Клайн и Ралф Лорън, които ръка за ръка си проправят път нагоре по кариерната стълбица. Но тези брандове не са единствените, които ни осигуряват истинския american dream. Ето кои са американските модни марки, които отразяват NYC style.

Открийте най-популярните американски модни марки, чиито колекции се предлагат в MODIVO, научете се как да се обличате според NYC style и поканете в гардероба си дрехи, които крещят „цветове“, „шарки“ и „авангард“.

MSS

Кой би си помислил, че тениските с надпис „I <3 New York“, които преди служеха единствено за сувенири, сега са основен елемент от стрийт облеклото на фешънистите. В днешно време шапката с козирка с надпис „NY“ на марката New Era е любима на буквално всяка модна инфлуенсърка.

„Напоследък определено виждам все повече хора, които носят неща, които могат да се намерят само тук, в Ню Йорк.“ – каза веднъж модната дизайнерка Мияко Белици. Американците обръщат внимание на местните магазини, подкрепят нюйоркския бизнес и с гордост носят дрехи, които отразяват т. нар. NYC style.

Zizmorecore

Cottagecore i normcore за момент са забравени. Време е за zizmorecore – тенденция, която се ражда в градското метро на Ню Йорк. Откъде идва името? Zizmore е името на дерматолог, чиито реклами в метрото са били навсякъде в града през 80-те и 90-те години. Модните тенденции се раждат на най-странните места, но именно това ги прави автентични.

Zizmorecore изразява любовта на нюйоркчани към техния красив град. Той включва носене на дрехи (и не само) от места, които представят Ню Йорк. Но не туристическата суета, която виждаме по филмите. Става въпрос за Манхатън и предградията, до които камерите не достигат, но които са носталгични, хиперлокални и крещят „I <3 New York“.

Трябва да се прави силно разграничение между нюйоркския стил и парижкия или копенхагенския стил. Докато парижанките се придържат към приглушените цветове и семплите кройки, скандинавките се наричат „цветни птици на модата“. Момичетата, които представят нюйоркския стил, са смели, използват агресивни цветови комбинации, смесват пипито с color blocking-а и не се страхуват от твърде къси поли. Те също така не се разделят с високите токчета и платформите, а дрехите им крещят: EXTRAVAGANCE.

NYC style

„В него има хаотичност, която в никакъв случай не е евтина. Нищо от това не отива едно на друго, но всичко се съчетава блестящо.”

Photo by Gilbert Carrasquillo/GC Images

И кои американски модни компании представят тенденцията „cool girl NYC style„? Безспорният лидер в тази класация все още е великият Tommy Hilfiger, който е изградил империя, основана на активизъм, изразен чрез модата. Рамо до рамо с него стилът на Ню Йорк е съставен от Calvin Klein и Polo Ralph Lauren, Guess и DKNY. Всяка от тези марки създава модна история, която е записана на страниците на американския fashion world.

Детството на младия Хилфигър не е лесно. Заради дислексията си той има затруднения с ученето и не получава никаква подкрепа от родителите си, които на 18-ия му рожден ден принуждават сина си да напусне родния дом. От този момент нататък Томас трябва да се справя сам. С глава, пълна с идеи, той решава да започне бизнес и отваря малък бутик за дрехи. Скоро след това фалира, за да създаде през 1985 г. марка със своето име. От този момент нататък Томас Хилфигър започва да изгражда своята империя.

Колекциите му са вдъхновени от икони на поп културата и американското наследство. Още от самото начало дизайнерът впечатлява с подхода си към определянето на тенденциите, а небрежният му стил печели много последователи. Първоначално дизайнерът създава само мъжки колекции, но с течение на времето марката му започва да се разраства. Tommy Hilfiger е само една от марките. Освен него компанията е създала сестрински марки като – Tommy Jeans, Tommy Sport или Tommy Hilfiger Tailored – които са се превърнали в най-популярните американски марки за дрехи в света.

Наричан от мнозина Уолт Дисни на модната индустрия, Ралф Лифшиц, защото това е истинското име на дизайнера, подобно на Томи Хилфигър, също създава мултимилиардна империя след множество препятствия.

През 1967 г. Ралф Лорън основава своя собствена компания, която вече не произвежда само вратовръзки, но и пълни мъжки колекции. Пробивът за марката настъпва през 1972 г., когато легендарната тениска с яка и познатото вече лого е пуснато на пазара под марката Polo Ralph Lauren. И до днес тениските на Ралф Лорън са основен модел в колекциите му. Освен характерния ездач на кон, Ralph Lauren е известен и с моделите си с плюшено мече – и двата дизайна могат да бъдат открити върху дрехите, предлагани в MODIVO.

DKNY е американска модна къща, основана от Дона Каран в Ню Йорк. Началото на кариерата ѝ е поставено с проекта „Seven Easy Pieces“ – седем дрехи (елемента на облеклото), които могат да се комбинират свободно едни с други. Такава колекция от основни дрехи бр съставена от: боди, вталено сако, пола, панталон, кашмирен пуловер, кожено яке и нещо вечерно. Марката постоянно се вдъхновява и се развива от енергията на града, който никога не спи. С течение на времето DKNY се превръща в глобален лайфстайл двигател – като създава динамичен гардероб, съдържащ всичко необходимо, за един истински нюйоркски живот – където и да се намира той.

Историята на марката Guess започва през 1981 г., когато братята Марсиано, родом от Марсилия, но влюбени в Калифорния, решават да останат в Америка и да създадат своя собствена марка. От самото начало те искат дрехите им да се свързват с безгрижния луксозен живот в Лос Анджелис. В колекциите им легендарният блясък на Холивуд трябвало да се съчетае с нотка естествен френски шик. Тази комбинация се оказва ултра успешна. Първите стъпки на Guess като марка са дънките Marilyn Jean – декатизирани, тесни дънки до глезена с три ципа. Наречени на името на най-голямата холивудска легенда, дънките „Мерилин“ превъплъщават идеала за женственост на красивата актриса. Днес марката предлага много повече.

Guess е известен и със своите “красиви сътрудничества“. Първото „момиче на Guess“ е неизвестният френски модел Естел Лефебюр. По-късно нейната роля се заема от: Клаудия Шифър, Ева Херцигова, Летисия Каста, Наоми Кембъл, Парис Хилтън или Дженифър Лопес. Отличителният стил на тази американска модна марка вече десетилетия наред покорява сърцата на милиони момичета по света.

Прочетете също >>> Guess – модният гигант в американски стил. Всичко, което трябва да знаете за марката

Calvin Klein винаги е знаел, че животът му ще върви ръка за ръка с модните тенденции. Убеден, че ще остане дизайнер, през 1968 г. той основава заедно с приятеля си Бари Шварц марката, която гордо носи неговото име. Клайн искал да създава класически колекции, но в същото време мечтаел компанията да се свързва с нещо вълнуващо, изпълнено е емоции и може би дори шокиращо. Той успява да постигне това, като създава рекламни кампании, които не слизат от първите страници на вестниците.

Той проектира по свой начин като не следва актуалните модни тенденции. Кара тях да започнат да следват него. Докато всички се фокусират върху модната вълна и създават дрехи от полиестер, той проектира дрехи от естествени материи. Спортният стил, съчетан с нюйоркската класика, става известен като all-american look, а Клайн става милионер само десет години след основаването на компанията.

Днес Calvin Klein е известен с бельото си с лого, с тениските и суитшъртите с буквите „CK“ по тях. Тази американска марка за облекло има и няколко сестрински марки, които също се фокусират върху свободни модели за ежедневно носене – CK Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear и Calvin Klein Performance.

Michael Kors се интересува от мода още от детството си. Още на петгодишна възраст талантът на младия Корс се проявява, когато той преработва сватбената рокля на майка си. След девет месеца напуска колежа, за да работи в нюйоркски бутик, където сам проектира колекциите си. Там се запознава с Вера Уанг, която му отваря вратата към голяма кариера. През 1981 г. създава своя собствена линия, а през 1984 г. организира първото си модно ревю.

Той постига успех още от самото начало, а шикозните и луксозни както и спортни облекла, които създава, спечелват индустрията и клиентите му. Майкъл Корс познава нуждите на жените, за които твори, и именно тези нужди го движат напред и придават на неговите американски, спортни облекла глобално измерение. Неговите дрехи, аксесоари и принадлежности, често украсени с монограма „MK“, много бързо стават изключително популярни.

Дизайнерът не би бил толкова успешен без силата на ефектните аксесоари. Часовниците, слънчевите очила и дамските чанти Michael Kors са покупка, която служи с години.

Днес Levi’s се асоциира основно с денима и известните дънки 501®. Малко хора обаче знаят, че тази американска марка за дрехи, основана от Леви Щраус през 1853 г., първоначално е продавала и кожени изделия. Две десетилетия по-късно тя разширява асортимента си, включвайки емблематичните вече дънки.

Пробивът за марката идва със сътрудничеството на Леви с шивача Джейкъб Дейвис, с когото заедно въвеждат медни нитове за подсилване на дънковите облекла. Това довежда до създаването на първия гащеризон от деним през 1873 г. Дънки започват да носят миньори, каубои, а след това от рок звезди, президенти, докато най-накрая те се превръщат в култова дреха, която имат в гардеробите си всички – мъже, жени и деца.

С течение на времето дънките Levi’s престават да бъдат работно облекло и се превръщат в идеалната дреха за всеки ден. Синият деним, подобно на други части от облеклото, започва да се подчинява на сезонните модни тенденции. Самите дънки придобиват най-разнообразни форми – по крака, чарлстони, прави и много други модели.

Прочетете също >>> Как да подберете дънки според фигурата си? Намерете идеалния модел!

За нея

NYC style се изразява най-добре чрез визии, съставени от някои от най-популярните американски компании за дрехи. Ако обичате небрежността, интересните цветови комбинации и авангарда, атмосферата на Манхатън е създадена за вас. Комбинирайте цветен суитшърт с характерното мече на Lauren с червени карирани панталони на марка DKNY и завършете визията си с пухено яке без ръкави на Tommy Hilfiger. Три водещи американски марки – един аутфит.

Елек TOMMY JEANS

Суитшърт POLO RALPH LAUREN

Панталони DKNY

Шапка с козирка NEW ERA

Американската атмосфера е свързана с ЦВЕТОВЕТЕ. Далеч от приглушения шик на Париж. Тук всичко е лудост, комфорт и екстравагантност. Неоновите цветове са добре дошли и могат да се комбинират с различни десени без никакви скрупули. Вземете например неоновожълт топ на DKNY, чехли в същия цвят, зелени панталони с шарки и синьо бомбър яке Tommy Hilfiger. Двата цвята обаче не са достатъчни за създаване на нюйоркски стил, затова нека добавим яркорозова раница. Шапката тип bucket е задължителна за всяка модерна американка.

Бомбър яке TOMMY JEANS

Топ DKNY SPORT

Панталони TOMMY HILFIGER

Раница TOMMY HILFIGER

Чехли TOMMY JEANS

Bucket hat TOMMY JEANS

За него

В NYC style бейзболната визия (като от Супербоул) също е твърдо на мястото си. Всяка препратка към облекло от легендарните училища от Бръшляновата лига също е добре дошла. Жилетка от Tommy Hilfiger, която напомня за Йейл, Харвард или Браун, е 100-процентова препратка към американската атмосфера. В наши дни елегантният дрескод е малко разчупен, така че не се страхувайте да комбинирате този тип облекло с анцузи на Calvin Klein.

Бомбър яке GUESS

Жилетка TOMMY HILFIGER

Тишърт TOMMY JEANS

Анцуг CALVIN KLEIN JEANS

Маратонки CALVIN KLEIN JEANS

Чорапи POLO RALPH LAUREN

Шал TOMMY HILFIGER

Очила POLO RALPH LAUREN

Разбира се, не можем тук да пропуснем тежките боти, с които бихте отишли на концерт на Тейлър Момсен. Кубинките на Tommy Jeans имат не само рок, но и нюйоркски характер. Съчетайте ги с цветен суитшърт на Polo Ralph Lauren, кариран панталон (!) и яке без ръкави. Не забравяйте за бейзболната шапка, която е задължителна част от гардероба на всеки американец.

Елек TOMMY HILFIGER

Полар POLO RALPH LAUREN

Панталони POLO RALPH LAUREN

Кубинки TOMMY JEANS

Шал TOMMY HILFIGER

Шапка с козирка 47 BRAND

Главна снимка: Photo by Michael Stewart/Getty Images

тенденции и съвети
Insta News