Само с новото приложение! Отстъпка от -10 лв. за избрани модели с кода ПРОВЕРЕТЕ
Търсене...

5 факта за марката Levi’s®, които си струва да знаете

3 min.

Униформата на неконформистите, символ на САЩ и елемент от облеклото, носено както от рок звезди, така и от политици – дънките несъмнено са една от най-големите модни икони. Създадени от Levi Strauss & Co., дънките са се превърнали в символ на свобода, независимост и изразяване на собствен стил. И това не е всичко! Прочетете тази статия и научете 5-те най-интересни факта за марката Levi’s®!

Знаете ли, че всяка година се произвеждат над 6 милиарда чифта дънки? Значителна част от това количество е с логото на марката Levi’s®. Нищо чудно – те са удобни, издръжливи и пасват перфектно на всяка фигура. Панталон мечта? Безспорно! Вижте другите предимства на култовите Levi’s и си купете още един чифт!

Историята на марката Levi’s® датира от средата на XIX век. Тогава Леви Строс, немски имигрант от еврейски произход, открива компания за доставки в Сан Франциско. Първоначално продава дрехи, спално бельо и други стоки от първа необходимост. Асортиментът му включва и деним, изключително издръжлив материал, идеален за трудни условия. Същия материал използва и латвийският шивач Якоб Дейвис, специализиран в производството на работно облекло. Той бързо забелязва, че панталоните, носени от миньорите, не издържат на проверката на времето. За да се справи с този проблем, той решава да използва медни нитове, за да подсили местата, най-податливи на повреждане.

Това иновативно решение изисква патент. За съжаление, това е извън финансовите възможности на Дейвис. Без да губи надежда, той иска помощ от Леви Строс, който заплаща заявлението за патент в замяна на печалби от продажбата на панталоните с нитове. По този начин мъжете създават неофициално партньорство, което е началото на Levi Strauss & Co.

В началото компанията се фокусира върху производството на трайни работни облекла от памучен плат за златотърсачи, миньори и фермери. Интересното е, че първите панталони не се наричат дънки, а waist-overall (гащеризон), защото се носят върху други, ежедневни панталони. Отличават се с няколко елемента имат катарама отзад, джоб за часовник и копчета, на които може да се закачат тиранти. Те са здрави, издръжливи и устойчиви на повреди, поради което бързо печелят симпатиите на работническата класа.

Прав крачол, копчета, устойчивост над средното ниво на разтягане и триене – така накратко може да се опише класическия модел дънки Levi’s, т.е. Levi’s® 501®. Прототипът на емблематичните панталони е роден през 1873 г. и, въпреки многото промени, той все още остава незаменим елемент както от мъжкия, така и от дамския гардероб. Имате ли ги? Ако не, вижте наличните модели на MODIVO и се сдобийте с най-известните дънки на света!

Разгледайте също >>> „Levi’s® 501®. Номерът, който промени всичко”

През следващите десетилетия Levi’s® 501® управлява света на денима, превръщайки се в модел, обичан от всички, от работниците във фабриката през знаменитостите чак до американските президенти. Те са особено силно свързани с филмовата и музикалната индустрия. Началото е през 30-те години. на XX век с холивудските уестърни с каубои, облечени в дънки. Тогава сините панталони се присъединяват към популярната култура, превръщайки се в символ на Дивия запад, бунта и независимостта. През 50-те години. на XX век статутът им е затвърден от Марлон Брандо, Джеймс Дийн и Елвис Пресли. Не можем да забравим и Мерилин Монро, която не само прави Levi’s® 501® известен сред жените, но и показва, че дънките могат да бъдат също толкова стилни и женствени, колкото и роклите.

Мерилин Монро в дънките на Levi's
Снимка от Sunset Boulevard/Getty Images

Стилът summer of love, рок музика, пънк революция и гръндж във версията на Кърт Кобейн – съвременните рекламни кампании често се позовават на богатата история на марката, като започват сътрудничество с артисти, музиканти и инфлуенсъри. Сред посланиците на марката са: Джъстин Тимбърлейк, Алиша Кийс, Хейли Бийбър и Джейдън Смит. Изборът на звезди представители на различни поколения, националности и стилове, означава, че марката Levi’s® остава постоянно в центъра на поп културата, а също и че и мъжките, и дамските дрехи на марката Levi’s® са обект на желание.

Популярността на марката нараства всяка година. За съжаление, на пазара започват да се появяват фалшификати, които не са толкова добри, колкото оригиналния Levi’s® нито като качество, нито като изработка. За да се противодейства на тази практика, през 1936 г. към десния джоб на панталоните е пришит малък червен етикет с фирменото лого (наречен от компанията „red tag“ (червен етикет). Седем години по-късно се появяват двойните дъгообразни шевове на задните джобове, наподобяващи очертанията на летяща птица. Не може да се забрави и логото на марката, изобразяващо два коня, които теглят чифт дънки в противоположни посоки. Всички елементи все още могат да бъдат намерени на дънките, произведени от Levi Strauss & Co.

От края на 50-те години. на XX век компанията започва да изнася продуктите си в Европа, като бързо се превръща в производител номер едно на дънкови облекла. В момента Levi Strauss & Co има над 500 магазина в 110 страни на шест континента. Марката също така непрекъснато развива своя асортимент – редовно въвежда нови продуктови линии, включително мъжки дрехи и аксесоари Levi’s®, дамски чанти и обувки. Благодарение на това всеки може да намери нещо за себе си.

В допълнение към създаването на тенденции, Levi’s® се занимава с дейности за устойчиво развитие. Компанията въвежда множество инициативи, които имат реално въздействие върху околната среда, като технологията WATER<LESS™, която намалява потреблението на вода при производството на дънки с 96%, и колекцията WASTE<LESS™, която използва рециклирани PET опаковки. Най-любопитен обаче е методът за топлоизолация на централата на марката, за която е използван плат деним. Както се вижда, екологията перфектно се съчетава с иновация и екстравагантност.

Levi’s® също така подкрепя социални кампании за борба с етническата, религиозната и сексуалната дискриминация. Това е и първата голяма компания, която се заема с проблемите на ХИВ и СПИН сред служителите и техните семейства. Освен това е активна в области, свързани със зачитането на правата на служителите и премахването на разликата в заплащането.

Емпатия, оригиналност, честност и смелост са основите, на които Levi Strauss & Co гради своя успех. Не е ли това добра причина да стане любимата ви марка за дрехи?

Икона за вход: Снимка от Christian Vierig/Getty Images

тенденции и съвети
Insta News