В тази статия:
3 min.
Униформата на неконформистите, символ на САЩ и елемент от облеклото, носено както от рок звезди, така и от политици – дънките несъмнено са една от най-големите модни икони. Създадени от Levi Strauss & Co., дънките са се превърнали в символ на свобода, независимост и изразяване на собствен стил. И това не е всичко! Прочетете тази статия и научете 5-те най-интересни факта за марката Levi’s®!
Знаете ли, че всяка година се произвеждат над 6 милиарда чифта дънки? Значителна част от това количество е с логото на марката Levi’s®. Нищо чудно – те са удобни, издръжливи и пасват перфектно на всяка фигура. Панталон мечта? Безспорно! Вижте другите предимства на култовите Levi’s и си купете още един чифт!
Имало едно време в Америка – произходът на марката Levi’s®: работни панталони
Историята на марката Levi’s® датира от средата на XIX век. Тогава Леви Строс, немски имигрант от еврейски произход, открива компания за доставки в Сан Франциско. Първоначално продава дрехи, спално бельо и други стоки от първа необходимост. Асортиментът му включва и деним, изключително издръжлив материал, идеален за трудни условия. Същия материал използва и латвийският шивач Якоб Дейвис, специализиран в производството на работно облекло. Той бързо забелязва, че панталоните, носени от миньорите, не издържат на проверката на времето. За да се справи с този проблем, той решава да използва медни нитове, за да подсили местата, най-податливи на повреждане.
Това иновативно решение изисква патент. За съжаление, това е извън финансовите възможности на Дейвис. Без да губи надежда, той иска помощ от Леви Строс, който заплаща заявлението за патент в замяна на печалби от продажбата на панталоните с нитове. По този начин мъжете създават неофициално партньорство, което е началото на Levi Strauss & Co.
Емблематичният модел Levi’s® 501®: носен от миньори и златотърсачи
В началото компанията се фокусира върху производството на трайни работни облекла от памучен плат за златотърсачи, миньори и фермери. Интересното е, че първите панталони не се наричат дънки, а waist-overall (гащеризон), защото се носят върху други, ежедневни панталони. Отличават се с няколко елемента – имат катарама отзад, джоб за часовник и копчета, на които може да се закачат тиранти. Те са здрави, издръжливи и устойчиви на повреди, поради което бързо печелят симпатиите на работническата класа.
Прав крачол, копчета, устойчивост над средното ниво на разтягане и триене – така накратко може да се опише класическия модел дънки Levi’s, т.е. Levi’s® 501®. Прототипът на емблематичните панталони е роден през 1873 г. и, въпреки многото промени, той все още остава незаменим елемент както от мъжкия, така и от дамския гардероб. Имате ли ги? Ако не, вижте наличните модели на MODIVO и се сдобийте с най-известните дънки на света!
Разгледайте също >>> „Levi’s® 501®. Номерът, който промени всичко”
Мерилин Монро носи дънки Levi’s: Levi’s® като икона на поп културата
През следващите десетилетия Levi’s® 501® управлява света на денима, превръщайки се в модел, обичан от всички, от работниците във фабриката през знаменитостите чак до американските президенти. Те са особено силно свързани с филмовата и музикалната индустрия. Началото е през 30-те години. на XX век с холивудските уестърни с каубои, облечени в дънки. Тогава сините панталони се присъединяват към популярната култура, превръщайки се в символ на Дивия запад, бунта и независимостта. През 50-те години. на XX век статутът им е затвърден от Марлон Брандо, Джеймс Дийн и Елвис Пресли. Не можем да забравим и Мерилин Монро, която не само прави Levi’s® 501® известен сред жените, но и показва, че дънките могат да бъдат също толкова стилни и женствени, колкото и роклите.
Стилът summer of love, рок музика, пънк революция и гръндж във версията на Кърт Кобейн – съвременните рекламни кампании често се позовават на богатата история на марката, като започват сътрудничество с артисти, музиканти и инфлуенсъри. Сред посланиците на марката са: Джъстин Тимбърлейк, Алиша Кийс, Хейли Бийбър и Джейдън Смит. Изборът на звезди представители на различни поколения, националности и стилове, означава, че марката Levi’s® остава постоянно в центъра на поп културата, а също и че и мъжките, и дамските дрехи на марката Levi’s® са обект на желание.
Откъде идва червеният етикет на Levi’s?
Популярността на марката нараства всяка година. За съжаление, на пазара започват да се появяват фалшификати, които не са толкова добри, колкото оригиналния Levi’s® нито като качество, нито като изработка. За да се противодейства на тази практика, през 1936 г. към десния джоб на панталоните е пришит малък червен етикет с фирменото лого (наречен от компанията „red tag“ (червен етикет). Седем години по-късно се появяват двойните дъгообразни шевове на задните джобове, наподобяващи очертанията на летяща птица. Не може да се забрави и логото на марката, изобразяващо два коня, които теглят чифт дънки в противоположни посоки. Всички елементи все още могат да бъдат намерени на дънките, произведени от Levi Strauss & Co.
От края на 50-те години. на XX век компанията започва да изнася продуктите си в Европа, като бързо се превръща в производител номер едно на дънкови облекла. В момента Levi Strauss & Co има над 500 магазина в 110 страни на шест континента. Марката също така непрекъснато развива своя асортимент – редовно въвежда нови продуктови линии, включително мъжки дрехи и аксесоари Levi’s®, дамски чанти и обувки. Благодарение на това всеки може да намери нещо за себе си.
Levi’s® и екология и човешки права
В допълнение към създаването на тенденции, Levi’s® се занимава с дейности за устойчиво развитие. Компанията въвежда множество инициативи, които имат реално въздействие върху околната среда, като технологията WATER<LESS™, която намалява потреблението на вода при производството на дънки с 96%, и колекцията WASTE<LESS™, която използва рециклирани PET опаковки. Най-любопитен обаче е методът за топлоизолация на централата на марката, за която е използван плат деним. Както се вижда, екологията перфектно се съчетава с иновация и екстравагантност.
Levi’s® също така подкрепя социални кампании за борба с етническата, религиозната и сексуалната дискриминация. Това е и първата голяма компания, която се заема с проблемите на ХИВ и СПИН сред служителите и техните семейства. Освен това е активна в области, свързани със зачитането на правата на служителите и премахването на разликата в заплащането.
Емпатия, оригиналност, честност и смелост са основите, на които Levi Strauss & Co гради своя успех. Не е ли това добра причина да стане любимата ви марка за дрехи?
Икона за вход: Снимка от Christian Vierig/Getty Images