Само с новото приложение! Отстъпка от -10 лв. за избрани модели с кода ПРОВЕРЕТЕ
Търсене...

Calvin Klein – история на американския бранд. Как той завладя света на модата

3 min.

2019. Светът изпада във възторг от една снимка на Джъстин Бийбър и неговата съпруга Хейли от фотосесия на Calvin Klein. Това е интимна, чувствена снимка. Прочутият модел е в прегръдките на любимия си. И точно това е същността на бранда Calvin Klein – чувственост, минимализъм и емоционалност. Прочетете как един-единствен дизайнер успява да завладее света на модата и да направи така, че логото CK да стане разпознаваемо на всеки континент.

Над 50 години на пазара, колекции, представени от най-прочутите модели и знаменитости – но не все знае, че брандът Calvin Klein дължи своята популярност не на бельото и дънките, а на един тренчкот!

Малко са хората, предизвикали толкова много противоречия в света на модата. Дръзки реклами, излъчващи сексапил, и знаменитости по бельо на кориците на списанията – с тези неща Calvin Klein влезе в историята. Американският моден дизайнер стъпва на пазара през 1968 г. – за да пожъне голям успех. По това време той и неговият приятел Бари K. Шварц поставят началото на първата компания с легендарното име Calvin Klein Inc.

Калвин изпитва пламенно влечение към модата от ранна възраст. Той създава първите си модели като като дете и получава образование в Гимназията по промишлен дизайн и Модния технологичен институт.

Когато започва собствен бизнес през 60-те години на ХХ в., веднага печели популярност. Богатите го смятат за част от нюйоркския моден елит и го наричат новия Ив Сен Лоран. Научете с какво е спечелил тази титла!

Първият прочут модел на Калвин Клайн е дреха със семпъл дизайн, тренчкот. Когато един купувач от универсалния магазин Bonwit Teller вижда модела, той изпада във възторг. Веднага прави поръчка за 50 000 долара – четири пъти повече от акционерния капитал на компанията. Именно този прост тренчкот е искрата, от която пламва популярността на CK.

През 70-те години на ХХ в. Калвин става прочут с дънковите си облекла, особено панталони. Всеки иска да се сдобие с чифт от прочутите дънки на CK. Брандът въвежда също и своето емблематично бельо – секси, в минималистичен стил и главно в приглушени тонове.

Калвин е отбелязал присъствието си на корицата на американския Vogue за пръв път през 1969 г., а през 1973 г. става най-младият носител на Наградата Coty на американските модни критици.

Клайн модели дрехи в съгласие с мотото: „Ние сме модерни, съвременни, изтънчени, прости, естествени и често в минималистичен стил. Искаме да бъдем секси и го правим с размах. Ние сме бранд, който вдъхновява младите хора – независимо от тяхната възраст.“

От самото начало компанията придава голямо значение на сътрудничеството със звезди от света на моделите и киното. Калвин Клайн обича да шокира хората и знае, че противоречивото се продава добре. За една от известните си рекламни кампании той сключва договор с 15-годишния модел Брук Шийлдс, което предизвиква забележителен шум. Само за няколко дни се продават 200 000 бройки от прилепналите дънки, които тя носи.

Една от музите на дизайнера е Кейт Мос. Днес брандът работи с множество известни личности: Джъстин и Хейли Бийбър, Кендъл Дженър, Наоми Кембъл и Джъстин Чеймбърс. Колекциите се рекламират от знаменитости, което сериозно допринася за популярността на бельото и панталоните, както и на други дрехи.

През 2002 г. Калвин Клайн продава компанията за 430 милиона долара. В началото на третото хилядолетие брандът организира отделни кампании за дамските и мъжките си колекции. Това се променя, когато Раф Саймънс е назначен за криейтив директор на CK и интегрираните продуктови линии. След заминаването на Саймънс през 2018 г. развитието продължава, като през 2024 г. мястото му е заето от Вероника Леони. С нейния новаторски подход брандът може да бъде преосмислен в граници, надхвърлящи познатото лого и култовите дънки.

Въпреки че Леони не е много известна, тя може да се похвали с впечатляващ опит в модната индустрия. Работила е за модни къщи като Jil Sander, Phoebe Philo и Céline. Основава свой собствен бранд, QUIRA, и стига до финала в борбата за престижната награда LVMH Prize през 2023 г. Леони е първата жена криейтив директор на CK. нейната любов към минимализма и смелото себеизразяване може да освежи образа на CK и да въведе нова маркетингова стратегия, пример за което са промоционалните материали за есенната колекция за 2025 г.

Раф Саймънс също представя комбинирано мъжки и дамски колекции, което предизвиква шумна реакция. На ревютата първите редици са пълни със знаменитости, включително Сара Джесика Паркър и Гуинет Полтроу. Саймънс не се бои от дръзки промени, които отразяват американския дух на Calvin Klein.

Калвин Клайн някога е казал : „Аз не се замислям за успеха. Може би това е една от причините за моя успех.“ Брандът придобива значителна слава не само заради смелите си кампании, но и заради своите висококачествени дрехи.

https://www.instagram.com/bella.feoli/p/C7o8SlCtvXL/

В асортимента на CK ще откриете не само бельо и дънки, но и почти всеки вид мъжка или дамска дреха – чувствени рокли, елегантни костюми, суитшърти в уличен стил, тениски и топове. Популярни са също и палтата, ризите, късите панталони, полите и гащеризоните.

Calvin Klein предлага също и парфюми, часовници и бижута: обици, гривни и колиета. Модните дрехи и аксесоари от CK ви очакват в асортимента на MODIVO. Почувствайте американския дух и се облечете като Кендъл Дженър или Джъстин Бийбър!

Главна снимка: Photo by Melodie Jeng/Getty Images

тенденции и съвети
Insta News